Приймальна комісія:  email telephon30   telegram color   whatsapp 

Положення про організацію дистанційного навчання

Положення

polojen-dist-osv2020

1.6. У цьому Положенні терміни і поняття вжито в таких значеннях:

  • асинхронний режим – взаємодія між суб’єктами дистанційного навчання, під час якої учасники взаємодіють між собою із затримкою у часі, застосовуючи при цьому електронну пошту, форум, соціальні мережі тощо;
  • вебресурси навчальних дисциплін (програм), дистанційні курси – систематизоване зібрання інформації та засобів навчально-методичного характеру, необхідних для засвоєння навчальних дисциплін (програм) та доступних через Інтернет(локальну мережу) за допомогою веббраузера та/або інших програмних засобів;
  • вебсередовище дистанційного навчання – системно організована сукупність вебресурсів навчальних дисциплін (програм), програмного забезпечення для управління вебресурсами, засобів взаємодії суб’єктів дистанційного навчання та управління дистанційним навчанням;
  • дистанційна форма навчання– форма організації освітнього процесу в Коледжі, яка забезпечує реалізацію дистанційного навчання та передбачає можливість отримання випускниками документів державного зразка про здобуття ОКР молодшого спеціаліста (надалі – освітньо-професійного ступеня фахового молодшого бакалавра);
  • інформаційно-комунікаційні технології дистанційного навчання – технології створення, накопичення, зберігання та доступу до дистанційних курсів (електронних ресурсів) навчальних дисциплін (програм), а також забезпечення організації і супроводу освітнього процесу за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення та засобів інформаційно-комунікаційного зв’язку;
  • психолого-педагогічні технології дистанційного навчання – система засобів, прийомів, кроків, послідовне здійснення яких забезпечує виконання завдань навчання, виховання і розвитку особистості;
  • синхронний режим– взаємодія між суб’єктами дистанційного навчання, під час якої всі учасники одночасно перебувають у вебсередовищі дистанційного навчання (чат, аудіо/відеоконференції, соціальні мережі тощо);
  • система дистанційного навчання– програмне забезпечення для створення, збереження, накопичення дистанційних курсів, призначена для організації освітнього процесу та контролю за навчанням через Інтернет та/або локальну мережу, а також забезпечує авторизований доступ суб’єктів дистанційного навчання до цих курсів;
  • суб’єкти дистанційного навчання – особи, які навчаються (студент, слухач) та особи, які забезпечують освітній процес в умовах дистанційного навчання (педагогічні та науково-педагогічні працівники, методисти тощо);
  • технології дистанційного навчання – комплекс освітніх технологій (зокрема, психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних), які надають можливість реалізувати процес дистанційного навчання в Коледжі.

 

2. РЕАЛІЗАЦІЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

2.1. Дистанційне навчання може бути реалізоване шляхом:

  • застосування дистанційної форми як окремої форми навчання;
  • використання технологій дистанційного навчання для забезпечення навчання в різних формах: інституційної (очна-денна, заочна дистанційна, мережева); індивідуальної (екстернат на: сімейна або домашня; педагогічний патронаж; на робочому місці або в установі галузі); дуальної.

2.2.Технології дистанційного навчання під час організації денної, заочної форм здобуття освіти можна використовувати в Коледжі за наявності відповідного кадрового та системотехнічного забезпечення.

2.3. Дистанційне навчання в Коледжі організовується для студентів, які з будь-яких причин (стан здоров’я, надзвичайна ситуація природного або техногенного характеру, карантин у зв’язку із епідемією чи пандемією, військовий конфлікт, проживання  (перебування) за кордоном (для громадян України), на тимчасово окупованій території України або у населених пунктах, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не у повному обсязі свої повноваження тощо) не можуть відвідувати навчальні заняття.   

 

3. ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

3.1. Освітній процес в умовах дистанційного навчання необхідно здійснювати у таких формах: самостійна робота; навчальні заняття; практична підготовка; контрольні заходи. Основною формою організації освітнього процесу  в умовах дистанційного навчання є самостійна робота.

3.2. Основними видами навчальних занять в умовах дистанційного навчання є: лекція, семінар, практичні заняття, лабораторні заняття, консультації тощо.

3.3. Лекцію, консультацію, семінар проводять зі здобувачами  фахової передвищої освіти дистанційно у синхронному або асинхронному режимі відповідно до навчального плану та розкладу занять.

3.4. Отримання навчальних матеріалів, спілкування між суб’єктами дистанційного навчання під час навчальних занять, організованих дистанційно, можна забезпечувати через надання відео-, аудіо-, графічної та текстової інформації у синхронному або асинхронному режимі.

3.5. Практичне заняття, яке передбачає виконання студентом практичних (контрольних) робіт, може проводитися дистанційно в асинхронному режимі. Окремі практичні завдання можна виконувати в синхронному режимі.

3.6. До інших видів навчальних занять зараховують ділові ігри, виконання проектів у групах тощо. Їх можна проводити очно або дистанційно  у синхронному або асинхронному режимі.

3.7. Практичну підготовку студентів в умовах дистанційного навчання здійснюють в Коледжі за окремо затвердженою програмою.

3.8. Контрольні  заходи з навчальної дисципліни (предмета) передбачають проміжний (тематичний), підсумковий  та інші контролі навчальних досягнень студентів.

Усі контрольні заходи в Коледжі організовують дистанційно або очно з використанням можливостей інформаційно-комунікаційних технологій, зокрема, відеоконференц-зв’язку, за умови забезпечення ідентифікації здобувача освіти.  

   

4. ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

З ВИКОРИСТАННЯМ ТЕХНОЛОГІЙ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

4.1. Технології дистанційного навчання використовують в організації освітнього процесу за будь-якою формою здобуття освіти для методичного та дидактичного забезпечення самостійної роботи,  контрольних заходів, а також під час  проведення навчальних занять.

4.2. Для організації освітнього процесу на основі технологій дистанційного навчання Коледж використовує офіційний веб-сайт Коледжу https://muk.zp.ua/ та інші доступні учасникам освітнього процесу Інтернет-ресурси та засоби  дистанційного навчання. Студент має можливість ознайомитися з навчальним матеріалом, який представлений у вигляді різноманітних інформаційних ресурсів (текст, відео, анімація, презентація, електронний посібник, виконати завдання та відправити його на перевірку на електронну скриньку або на Viber (чи інший месенджер) викладача, пройти тестування тощо. Викладач може самостійно створювати електронні курси та проводити навчання, надсилати повідомлення студентам, розподіляти та перевіряти завдання, вести електронний журнал обліку оцінок, налаштовувати різноманітні ресурси курсу тощо.

4.3. Адміністрування та підтримку ДН забезпечує адміністратор веб-сайту Коледжу.

 

5. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

5.1. Науково-методичне забезпеченнядистанційного навчання охоплює:

  • методичні (теоретичні та практичні) рекомендації щодо розроблення та використання педагогічно-психологічних та інформаційно-комунікаційних технологій дистанційного навчання;
  • критерії, засоби і системи контролю якості дистанційного навчання;
  • змістовне, дидактичне та методичне наповнення вебресурсів (дистанційних курсів) навчального плану/освітньо-професійної програми спеціальності.

5.2. Педагогічні працівники Коледжу, які беруть участь в організації дистанційного навчання, повинні підвищувати свою кваліфікацію для якісної організації та достатнього володіння технологіями дистанційного навчання.

5.3. Апаратно-програмне забезпечення дистанційного навчання охоплює:

  • апаратні засоби (персональні комп’ютери, мережеве обладнання, засоби для відеоконференц-зв’язку тощо), які забезпечують розроблення і використання вебресурсів навчального призначення, управління навчальним процесом та необхідні види взаємодії між суб’єктами дистанційного навчання у синхронному і асинхронному режимах;
  • інформаційно-комунікаційне забезпечення з реалізації освітнього процесу в синхронному та асинхронному режимах.

 

 6. КЕРУВАННЯ ДИСТАНЦІЙНИМ НАВЧАННЯМ

6.1. Загальне керування дистанційним навчанням здійснює директор Коледжу, забезпечуючи проведення заходів для здійснення дистанційного навчання (ДН) за обраними спеціальностями за всіма видами освітньої діяльності; фінансову підтримку ДН, контроль якості та мотивацію учасників впровадження ДН в Коледжі.

6.2. Оперативне керування ДН здійснюють заступник директора з навчальної роботи, завідувач відділення навчальної частини, зав.методичним кабінетом Коледжу, до функціональних обов’язків яких входить впровадження та розвиток ДН; забезпечення методичної підтримки ДН в Коледжі.

6.3. Безпосереднє керування ДН здійснюють голови предметних циклових комісій Коледжу, до функціональних обов’язків яких входить впровадження та розвиток ДН; організація навчальної, науково-методичної, організаційної, профорієнтаційної роботи; організація підвищення кваліфікації викладачів з дистанційної форми навчання.

6.4. Випускники Коледжу, які успішно закінчили повний курс навчання з частковим застосуванням дистанційної форми навчання і успішно пройшли державну атестацію, отримують відповідний документ державного зразка про освіту.

 

   7. ФІНАНСОВІ ВІДНОСИНИ У СФЕРІ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

7.1. Фінансування в системі дистанційного навчання здійснюють відповідно до чинного законодавства України.

ДОДАТОК 1

Форма освітнього процесу

Вид навчального заняття

Вид
навчальної
роботи

Одиниця
виміру
роботи

Розрахункова
одиниця

Норма часу для
обліку навчальної
роботи,академічна
година

Примітка

НАВЧАЛЬНІ

ЗАНЯТТЯ

Лекція

Читання лекції
у режимі відео-
(аудіо-) конференції

1
академічна
година

1 група

2

 

Проведення
індивідуальних занять

 

1

академічна година

1 учень (студент, слухач)

За нормами часу для відповідної роботи за денною та заочною формами здобуття освіти

 

Самостійне вивчення
навчальних матеріалів
програми (дисципліни)

Надання індивідуальних консультацій

1 академічна година

1 група

Норма визначається
із розрахунку 12%
від загального обсягу
навчального часу,
відведеного для
засвоєння навчальної
програми (дисципліни)

 

 

Семінар (дискусія)

Проведення семінару (дискусії) у режимі відео- (аудіо-,

текстової) конференції

1 академічна година

1 підгрупа

2

 

Практичне заняття

Перевірка
результатів
виконання
практичної
роботи

1 робота

1 учень (студент, слухач)

За нормами часу
для відповідної роботи
за денною та заочною
формами здобуття освіти

 

 

Ділова гра

Проведення
ділової гри у
синхронному режимі

1 академічна година

1 підгрупа

2

Кількість учнів
(студентів, слухачів)
у підгрупі уточнюється
викладачем відповідно до педагогіч-ного сценарію

ВИКОНАННЯ

ДИПЛОМНОЇ

 РОБОТИ

 

Керівництво, консультування,
рецензування та проведення
захисту дипломних робіт студентів (слухачів), в тому числі:

 

 

За нормами часу
для відповідної
роботи за денною
та заочною формами
здобуття освіти

 

Надання
індивідуальних
консультацій

1 академічна година

1 студент (слухач)

до 10 годин

 

Перевірка дипломних
робіт студентів

1 робота

1 студент (слухач)

1

 

Прийом дипломних
робіт студентів у
режимі відео- (аудіо-) конференції

1 робота

1 студент (слухач)

0,3

 

КОНТРОЛЬНІ ЗАХОДИ:

 

вхідне, поточне,
рубіжне та підсумкове
тестування

 

Перевірка
результатів
тестування

1 пакет

тестових

завдань

1 учень (студент, слухач)

0,2

Норма часу
уточнюється коледжем
залежно від обсягу
тестового завдання

усний

залік

(екзамен)

 

Надання індивідуальних
консультацій напередодні
заліку (екзамену)

 

1 академічна година

1 учень (студент, слухач)

0,3

 

Прийом заліку
(екзамену) у режимі відео-
(аудіо-) конференції

1 академічна година

1 учень (студент, слухач)

0,3